dimarts, 15 de juliol del 2014

Informació a la plantilla municipal: document de treball sobre millores i greuges



Des de la secció sindical de CC.OO. volem informar-vos sobre el document de treball debatut a la Mesa de Negociació de l’Ajuntament de Cerdanyola entre representants de l’empresa i de la plantilla. Aquest document inclou algunes de les reivindicacions i denúncies que des d’aquesta força sindical havíem fet sobre greuges que patien treballadors i treballadores de l’empresa, així com peticions fetes per altres representants sindicals i, fins i tot, algunes portades a la Mesa de Negociació per la pròpia empresa. També inclou alguns dels canvis que permet  l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP) com reclassificacions de categories.

L’objectiu d’aquestes mesures és donar resposta, i sobretot solució, a tot un seguit de problemàtiques i situacions irregulars o que suposaven un greuge per als companys i companyes afectats.

És cert que l’empresa inicialment va presentar un preacord amb un recull de les situacions a abordar, Però també és cert que fins divendres, dia 11, no vam disposar de tota la informació de l’acord i de com volia l’empresa desenvolupar i donar solució a cadascun dels punts de l’esmentat preacord, que no ha estat signat en cap moment. Per tant, disculpes per la incertesa que heu viscut en els darrers dies però volíem dirigir-nos a vosaltres amb dades concretes, amb informació detallada i veraç i no pas amb suposicions i, en definitiva, amb desinformació. 
 
  La secció sindical de CC.OO. donem suport a aquest paquet de mesures que suposa en tot cas millores, tot i que tampoc és l’acord que hauríem desitjat perquè tot i ser evidentment positiu no contempla tota la plantilla. Hem de tenir en compte que aquestes mesures han de complir amb la normativa existent, que sabeu que és molt restrictiva i que impedeix, per exemple, augments salarials i ha de passar pel vistiplau de Secretaria i Intervenció.

LES MESURES

El període d’aplicació  d’aquestes mesures va des d’aquest any 2014 al 2016. L’empresa planteja la necessitat d’aquest calendari no només perquè fer front a aquests greuges de forma simultània és impossible des del punt de vista econòmic, sinó que per tirar endavant alguns dels punts és imprescindible la tramitació administrativa d’expedients molts complexos que s’han de posar en marxa. Econòmica ment no estem tractant de que l’empresa disposi d’una bossa de diners a repartir, com alguns defensen, sinó que a mida que avança l’aplicació de les mesures.

Mesures correctores a aplicar durant 2014 

-          Normes d’acompanyament al Quadrant de la Policia Local. Bàsicament es tracta d’adequar les mesures contra l’absentisme al nou mecanisme de deduccions de retribucions per baixa d’IT  que està en vigor pel conjunt de la plantilla. 


-          Plus Festiu: es proposa un plus per a les persones que treballin en caps de setmana i festius que rebran tots aquells treballadors/eres que no perceben en l’actualitat cap altre quantia en aquest concepte. En cas de sí percebre-la, com el cas d'una J que inclogui festius, l'empleat podrà escollir entre el plus o la J. És a dir, el que li resulti més beneficiós.    

    Plus festivitats especials: es proposa un plus per a tots aquells treballadors/eres que treballin els dies de festivitats especials, com per exemple el 25 de desembre, i que rebran tots aquells treballadors/eres que no perceben cap altre quantia en aquest concepte. 

-  Plus judicial: actualització de la quantia prenent com a referència les poblacions similars a Cerdanyola ja que havia quedat molt desfasat. La percep qualsevol treballador/a que es trobi en aquesta situació de compareixença davant d’una citació judicial relacionada amb l’Ajuntament. 
   
-          Personal de la secció de Comunicació: Correcció d’un greuge històric que la pròpia empresa defineix com injust i que assegura que no troba explicació. Els complements específics d’aquest col.lectiu és tres vegades inferior, no ja als de la seva categoria, sinó al més baix de l’Ajuntament.

-          Personal adscrit a l’OAC: la pròpia empresa admet que es tracta d’un compromís incomplert: increment del complement de destí del 16 al 18 i del 18 al 19 en el lloc de cap d’equip.

-          Brigada municipal: Pagament de la taxa de renovació del carnet de conduir al personal que utilitza per a fer es seves funcions, encomanades pel Cap, vehicles municipals.

-         Assistències als Consells Escolars: assignar als conserges una quantia per assistència efectiva. Equiparar els imports que rep el personal de l’EM La Sínia al personal de l’EMM Aulos. S’ha aconseguit mantenir la gratificació al personal tècnic que realitza aquesta tasca no només per assistència, sinó amb una càrrega de treball extraordinària prèvia i posterior als consells.

-          Modificació de la Relació de Llocs de Treball per facilitar la promoció i flexibilitat interna fent possible

§  que els llocs de treball de Cap de Secció puguin ser ocupats per personal del grup A2.
§  creació d’una mesa sectorial Administratiu  per facilitar la promoció i accés del personal a llocs de treball per mobilitat horitzontal;
§   facilitar la promoció interna als llocs de treball tècnic del grup C1 amb un mínim de dos anys d’antiguitat i complint els requisits d’accés al lloc;
§  facilitar que les bases de convocatòries permetin presentar-se a places de categoria superior;
§  estudiar els cassos susceptibles de pagament de diferència retributiva e personal que assumeix temporalment la responsabilitat d’un lloc de categoria superior amb motiu de vacances, permisos, situacions d’IT o similar quan això no està contemplat a la descricpió del lloc de treball ocupat. S’aplicarà a les substitucions vinculades als llocs d’habilitació estatal: Secretari, Interventora, Tresorera.