Des de la secció
sindical de CC.OO. volem informar-vos sobre el document de treball debatut a la
Mesa de Negociació de l’Ajuntament de Cerdanyola entre representants de
l’empresa i de la plantilla. Aquest document inclou algunes de les
reivindicacions i denúncies que des d’aquesta força sindical havíem fet sobre
greuges que patien treballadors i treballadores de l’empresa, així com
peticions fetes per altres representants sindicals i, fins i tot, algunes
portades a la Mesa de Negociació per la pròpia empresa. També inclou alguns dels
canvis que permet l’Estatut Bàsic de
l’Empleat Públic (EBEP) com reclassificacions de categories.
L’objectiu d’aquestes
mesures és donar resposta, i sobretot solució, a tot un seguit de
problemàtiques i situacions irregulars o que suposaven un greuge per als
companys i companyes afectats.
És cert que l’empresa
inicialment va presentar un preacord amb un recull de les situacions a abordar,
Però també és cert que fins divendres, dia 11, no vam disposar de tota la
informació de l’acord i de com volia l’empresa desenvolupar i donar solució a
cadascun dels punts de l’esmentat preacord, que no ha estat signat en cap
moment. Per tant, disculpes per la incertesa que heu viscut en els darrers dies
però volíem dirigir-nos a vosaltres amb dades concretes, amb informació
detallada i veraç i no pas amb suposicions i, en definitiva, amb desinformació.
La secció sindical de
CC.OO. donem suport a aquest paquet de mesures que suposa en tot cas millores,
tot i que tampoc és l’acord que hauríem desitjat perquè tot i ser evidentment
positiu no contempla tota la plantilla. Hem de tenir en compte que aquestes
mesures han de complir amb la normativa existent, que sabeu que és molt
restrictiva i que impedeix, per exemple, augments salarials i ha de passar pel
vistiplau de Secretaria i Intervenció.
LES MESURES
Mesures correctores
a aplicar durant 2014
-
Normes
d’acompanyament al Quadrant de la Policia Local. Bàsicament es tracta d’adequar
les mesures contra l’absentisme al nou mecanisme de deduccions de retribucions
per baixa d’IT que està en vigor pel
conjunt de la plantilla.
-
Plus Festiu: es proposa un
plus per a les persones que treballin en caps de setmana i festius que rebran
tots aquells treballadors/eres que no perceben en l’actualitat cap altre
quantia en aquest concepte. En cas de sí percebre-la, com el cas d'una J que
inclogui festius, l'empleat podrà escollir entre el plus o la J. És a dir, el
que li resulti més beneficiós.
- Plus festivitats especials: es proposa un plus per a tots aquells treballadors/eres que treballin els dies de festivitats especials, com per exemple el 25 de desembre, i que rebran tots aquells treballadors/eres que no perceben cap altre quantia en aquest concepte.
- Plus judicial: actualització de la quantia prenent com a referència les poblacions similars a Cerdanyola ja que havia quedat molt desfasat. La percep qualsevol treballador/a que es trobi en aquesta situació de compareixença davant d’una citació judicial relacionada amb l’Ajuntament.
- Plus festivitats especials: es proposa un plus per a tots aquells treballadors/eres que treballin els dies de festivitats especials, com per exemple el 25 de desembre, i que rebran tots aquells treballadors/eres que no perceben cap altre quantia en aquest concepte.
- Plus judicial: actualització de la quantia prenent com a referència les poblacions similars a Cerdanyola ja que havia quedat molt desfasat. La percep qualsevol treballador/a que es trobi en aquesta situació de compareixença davant d’una citació judicial relacionada amb l’Ajuntament.
-
Personal
de la secció de Comunicació: Correcció d’un greuge històric que la pròpia
empresa defineix com injust i que assegura que no troba explicació. Els
complements específics d’aquest col.lectiu és tres vegades inferior, no ja als
de la seva categoria, sinó al més baix de l’Ajuntament.
- Personal adscrit a l’OAC: la pròpia empresa admet que es tracta d’un compromís incomplert: increment del complement de destí del 16 al 18 i del 18 al 19 en el lloc de cap d’equip.
- Brigada municipal: Pagament de la taxa de renovació del carnet de conduir al personal que utilitza per a fer es seves funcions, encomanades pel Cap, vehicles municipals.
- Assistències als Consells Escolars: assignar als conserges una quantia per assistència efectiva. Equiparar els imports que rep el personal de l’EM La Sínia al personal de l’EMM Aulos. S’ha aconseguit mantenir la gratificació al personal tècnic que realitza aquesta tasca no només per assistència, sinó amb una càrrega de treball extraordinària prèvia i posterior als consells.
- Modificació de la Relació de Llocs de Treball per facilitar la promoció i flexibilitat interna fent possible
§ que els llocs de treball de Cap de Secció puguin ser ocupats per personal del grup A2.
§ creació d’una mesa sectorial
Administratiu per facilitar la promoció
i accés del personal a llocs de treball per mobilitat horitzontal;
§ facilitar la promoció interna als llocs de
treball tècnic del grup C1 amb un mínim de dos anys d’antiguitat i complint els
requisits d’accés al lloc;
§ facilitar que les bases de convocatòries
permetin presentar-se a places de categoria superior;
§ estudiar els cassos susceptibles de
pagament de diferència retributiva e personal que assumeix temporalment la
responsabilitat d’un lloc de categoria superior amb motiu de vacances,
permisos, situacions d’IT o similar quan això no està contemplat a la
descricpió del lloc de treball ocupat. S’aplicarà a les substitucions
vinculades als llocs d’habilitació estatal: Secretari, Interventora, Tresorera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada