divendres, 1 de juliol del 2011

Seguim informant

Tal i com us vam comentar, seguim informant de les activitats de l’equip de CCOO. 

El passat divendres 17 de juny els delegats i delegades de CCOO ens vam reunir amb l’alcaldessa de Cerdanyola, a petició de la pròpia Carme Carmona, que va assistir amb Francisco Ortiz, a qui va confirmar com el regidor responsable d’Organització i Recursos Humans –en aquell moment el cartipàs de govern encara no era oficial-.

En el decurs de la reunió vam comentar a l’alcaldessa algunes de les qüestions que més ens preocupen i que, de fet, no són precisament cap secret ja que formaven part dels nostres missatges previs a les eleccions sindicals.

L’equip de CCOO va defensar la nostra vocació indubtable de servei a la ciutadania com a treballadors i treballadores del sector públic i per tant vam mostrar la nostra predisposició a col.laborar en la millora dels servei públic que presta la plantilla d’aquest Ajuntament. Vam expressar que actuarem com sempre ho hem fet, amb responsabilitat i seny, però també amb la contundència que sigui necessària per defensar els drets de la plantilla.

En aquest sentit, vam reiterar que ni renunciem ni renunciarem mai al retall salarial del decretazo i als IPC’s corresponents de cada any i que, sent conscients de la difícil situació econòmica de l’Ajuntament, recordarem el compromís del govern municipal sobre el retorn d’aquests diners quan sigui possible.

Vam insistir en què hi ha avenços importants que no costen diners i que són prioritaris per a nosaltres. En aquest sentit vam recordar l’existència d’un alt nombre de treballadors i treballadores interins, tant funcionaris com laborals, i vam reclamar el desenvolupament d’un procediment especial de consolidació d’aquests llocs i places, tal i com reconeix l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.    (segueix)


En el mateix sentit, insistim en l’oposició de CCOO a qualsevol tipus d’externalització dels serveis municipals i, per tant, de l’efecte que pugui tenir sobre la plantilla i reclamem millores en les instal.lacions municipals, especialment des del punt de vista de prevenció de riscos laborals.  

En relació als possibles canvis organitzatius amb l’inici de mandat, vam reclamar que hi hagi transparència i informació no només als representants sindicals, sinó molt especialment a treballadors afectats que en moltes ocasions són els últims en assabentar-se d’aquests canvis organitzatius que, recordem, són competència de l’empresa. Al mateix temps vam insistir en que s’escolti al treballador de base perquè la seva experiència és diferent a la d’un comandament i, per tant, la seva participació pot ser crucial per tenir una bona organització a la feina i evitar situacions que desemboquen en problemes i efectes negatius sobre la plantilla.

L’aposta necessària per la promoció interna i per la formació van ser altres elements reclamats als responsables del govern municipal, així com vam manifestar la nostra oposició, i, de fet, la de la majoria de la plantilla, a l’establiment de càrrecs de confiança.

També vam recordar assignatures pendents que s’han de concretar, com la redacció del Pla de Carrera de l’Ajuntament i la del Conveni Col.lectiu per als companys i companyes de Can Serraparera que es troben encara fóra de conveni.

Finalment, ens vam refermar en la nostra actuació al marge de qualsevol tipus de política partidista, però destacant que això no significaria que no reivindicaríem públicament allò que creiem necessari al marge de la utilització que puguin fer o deixar de fer els partits d’aquestes reivindicacions.

D’altra banda, al marge d’aquesta reunió, us comuniquem que, dins de les activitats de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa ens trobem immersos en la redacció d’un reglament de funcionament d’aquests organisme, reglament que es fa per primera vegada a l’Ajuntament i que vol dotar-nos d’una eina que sistematitzi el funcionament de la Junta/Comitè.